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ITILVI10

Managing across the Lifecycle

Prezzo

€ 2,250.00
(Iva esclusa)

Scheda tecnica

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Giorni

5 gg

L'intento del Managing across the Lifecycle ( MALC ) è quello di dare ai candidati le competenze per sostenere la fornitura di servizi di un'organizzazione colmando le fasi del ciclo di vita del servizio. I candidati imparano il valore di una pratica di gestione del servizio combinato e a separare le aree tematiche. I risultati di apprendimento sono destinati a portare un candidato a conoscenza dei contenuti ITIL, e a fornire competenze che possono essere utilizzate in ambienti di lavoro in modo tangibile. Test e validazione delle conoscenze avvengono a livello tassonomia di Bloom 4 ( analisi ) e livello 5 (valutazione), che riflette l' attenzione all'integrazione se confrontato con le qualifiche intermedie ITIL.

Mentre MALC comprende le più ampie prospettive di capacità di gestione del servizio , per esempio quelli relativi alla gestione del progetto e la progettazione di applicazioni.

Obiettivi

Al termine del corso gli allievi saranno in grado di:

  • Concetti chiave del ciclo di vita del servizio
  • Comunicazione e gestione delle parti interessate
  • Integrare i processi di gestione dei servizi in tutto il ciclo di vita del servizio
  • Gestione di servizi in tutto il ciclo di vita
  • Governance e organizzazione
  • Misurazione
  • Attuazione e miglioramento della capacità di gestione del servizio.
  • Inoltre, la formazione di questa qualifica comprende la preparazione all'esame, compresa una simulazione.

Nella quota di iscrizione al corso è incluso il voucher esame

  • ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
  • The Swirl logo™ is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
  • ITIL® Foundation; OverNet Education è accreditata ATO ITIL da PeopleCert
Chief information officers, IT managers, Supervisors, IT professionals, IT operations practitioners, IT development practitioners, ITIL experts

I candidati che desiderano frequentare il corso ed effettuare l'esame devono già avere due (2) crediti del certificato ITIL Foundation e devono, come minimo, aver ottenuto ulteriori 15 crediti per un totale di almeno 17 crediti. 15 crediti possono essere ottenuti dalle qualifiche ITIL intermedie; alcuni crediti dalle qualifiche ITIL precedenti e le qualifiche complementari possono anche contare 15 crediti. 

I titolari di ITIL Expert Certificate in IT Service Management sono considerati idonei.

Le prove documentali di tutti i crediti devono essere presentate dai candidati per la qualificazione MALC.

Learning unit MALC01: Key concepts of the service lifecycle

  • Managing services and service management
  • The service lifecycle
  • Service value across the different stages of the service lifecycle
  • Other key concepts. 

Learning unit MALC02: Communication and stakeholder management

  • Co-ordination of business relationship management across the service lifecycle, and the role of
  • business relationship management in communication
  • Stakeholder management and communication
  • The value of good communication and ensuring its flow across the service lifecycle.

Learning unit MALC03: Integrating service management processes across the service lifecycle

  • The integration of service management processes through the service lifecycle
  • The impact of service strategy on other service lifecycle stages
  • The value of a service lifecycle perspective when designing service solutions
  • The inputs and outputs of processes and stages in the service lifecycle
  • The value to business and the interfaces of all processes in the ITIL service lifecycle.

Learning unit MALC04: Managing services across the service lifecycle

  • Identification and assessment of customer and stakeholder needs and requirements across all service lifecycle stages, and ensuring appropriate priority is given to them
  • How the service design package provides a link between service design, service transition and service operation
  • Managing cross-lifecycle processes to ensure appropriate impact and involvement at all required service lifecycle stages
  • Implementing and improving services, using key sources of information for identifying the need for improvement
  • The challenges, critical success factors and risks of the service lifecycle stages, and potential conflicts and competing issues across the service lifecycle.

Learning unit MALC05: Governance and organization

  • Governance
  • Organizational structure, skills and competence
  • Service provider types and service strategies.

Learning unit MALC06: Measurement

  • Measuring and demonstrating business value
  • Determining and using metrics
  • Design and development of measurement frameworks and methods
  • Monitoring and control systems
  • Use of event management tools to increase visibility of the infrastructure and IT service delivery.

Learning unit MALC07: Implementing and improving service management capability

  • Implementing service management
  • Assessing service management
  • Improving service management
  • Key considerations for the implementation and improvement of both the service management practice and the services themselves
  • Key considerations when planning and implementing service management technologies


Sede Data P
Milano 26/11/2018