Questo corso spiega i concetti fondamentali dell'installazione e della configurazione di IBM Cognos Analytics e dell'amministrazione dei server e dei contenuti, in un ambiente distribuito.
Durante le lezioni, gli studenti riusciranno a identificare i requisiti per l'installazione e la configurazione di un ambiente software IBM Cognos Analytics distribuito, implementeranno la sicurezza nell'ambiente e gestiranno i componenti del server.
Inoltre, impareranno a monitorare e pianificare le attività, a creare fonti di dati e gestire e distribuire il contenuto nel portale e nell'amministrazione di IBM Cognos.
Il corso è stato concepito per amministratori di sistema.
Al fine di seguire questo corso con successo, è utile avere delle conoscenze di base sulle architetture dei server di Web Application, di security system administration, una esperienza base con le funzionalità Windows.
Introduction to IBM Cognos Analytics administration
• IBM Cognos Analytics components
• Administration workflow
• IBM Cognos Administration
• IBM Cognos ConfigurationIdentify IBM Cognos Analytics architecture
• Features of the IBM Cognos Analytics architecture• Examine the multi-tiered architecture, and identify logging types and files
• Examine IBM Cognos Analytics servlets
• Performance and installation planning
• Balance the request load
• Configure IBM Cognos AnalyticsSecure the IBM Cognos Analytics environment
• Identify the IBM Cognos Analytics security model
• Define authentication in IBM Cognos Analytics
• Define authorization in IBM Cognos Analytics
• Identify security policies
• Secure the IBM Cognos Analytics environmentAdminister the IBM Cognos Analytics server environment
• Administer IBM Cognos Analytics servers
• Monitor system performance
• Manage dispatchers and services
• Tune system performance, and troubleshoot the server
• Audit logging
• Dynamic cube data source administration workflowManage run activities
• View current, past, and upcoming activities
• Manage schedulesManage content in IBM Cognos Administration
• Data sources and packages
• Manage visualizations in the library
• Deployment
• Other content management tasksExamine departmental administration capabilities
• Create and manage team members
• Manage activities• Create and manage content and data
• Manage system settings
• Manage Themes, Extensions, and Views
• Share services with multiple tenants
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